Traži  English (United States) Hrvatski (Hrvatska)

inovativno promotivno partnerstvoROBOTIKA – budućnost tehnološkog svijeta

 

 

 


  • Rok za dostavu sažetaka:
    1. lipnja 2020.
  • Rok za dostavu radova:
    1. lipnja 2020.
  • Rok za konačnu recenziju:
    22. lipnja 2020. 

 

Download
 


 

 

DOGAĐANJAVIJESTIPRESS

Pogled iz kosa


Biografija

Internet – conditio sine qua non modernog poslovanja?

 

Prije šesnaest godina, na skupu MIPRO 1996, vodila se vrlo zanimljiva rasprava na temu Treba li Hrvatskoj komercijalni internet? Raspravu je vodio Predrag Pale, vrlo zaslužna osoba za mnogo toga u ICT-u u Hrvatskoj, mladi čovjek koji je plijenio svojim entuzijazmom u vremenu kada smo se kao društvo opraštali od entuzijazma kao pokretača razvoja. Kakva je to pogreška bila! Pitanje treba li Hrvatskoj komercijalni internet danas zvuči čudno, iz pristojnosti neću reći glupo, ali što god se danas događa, strpimo li se, izgledat će u razumnom roku glupo. Vrlo brzo je postalo jasno što internet znači, čak je i prvi čovjek jedne konfesije hladnokrvno izjavio da mu je internet promijenio život. Promijenio je, naravno, i onima koji se bave biznisom. Danas, da biste uopće poslovali i postojali, morate biti na mreži svih mreža, morate imati mail adresu i www.tosamja.com. Nemate li to, nema ni Vas. Skoro pa nije važno što radite, imajte mail adresu i www. i lova će curiti ili bar kapati sa svih strana.

 

Da li je baš tako? Ako ste prosječni, ako radite ono što svi rade, ono što mnogi rade, morate se reklamirati inače će Vas progutati noć. Propali ste dok kažete keks. No da li će Vam Internet ojačati krila ako nemate krila? Možete li lijepo nakititi ideju ako uopće nemate ideju?

 

Moj dobar poznanik, koji uređuje i izdaje jedan časopis, pita me da mu preporučim uspješnog poduzetnika za intervju. Nagovorim Uspješnog Poduzetnika da prihvati ponudu Uglednog Nakladnika. Na kraju zanimljivog razgovora Ugledni Nakladnik pita Uglednog Poduzetnika da mu kaže svoj www., da ga stavi u tekst i da ga malo reklamira. Plemenito od strane Uglednog Nakladnika u odnosu na Uglednog Poduzetnika. No, na ne malo čuđenje Uglednog Nakladnika-a, (pjesnici su čuđenje u svijetu!) Ugledni Poduzetnik hladnokrvno izjavi - da nema www. Kako to - začudi se Ugledni Nakladnik - pa danas svi imaju www! Točno – odgovori Ugledni Poduzetnik - svi osim mene! Pa zašto nemate - uporan je Ugledni Nakladnik. Zato što mi to ne treba - odvraća Ugledni Poduzetnik. Ali www. je uvjet uspješnog poslovanja - opet će Ugledni Nakladnik. Meni nije - odvraća Ugledni Poduzetnik. Pa kako klijenti znaju za Vas - opet će Ugledni Nakladnik. Tko Vam je rekao da ja želim da klijenti znaju za mene ? - ja ne želim da oni znaju za mene - odgovara Ugledni Poduzetnik. Zašto - pita Ugledni Nakladnik. Zato što onih koji trebaju moje usluge ima puno više nego mene. Samo najuporniji stignu do mene - odgovara Ugledni Poduzetnik - što će mi onda www.? Ali zašto to što naručuju od Vas ne naruče od nekoga drugoga - pita Ugledni Nakladnik. Slijedi ključna rečenica: zato što to mogu naručiti jedino kad mene!.

 

Tu je ključ svega. Ako ste jedini ne treba Vam ništa osim Vas samih. Ali ako niste, morate imati sve ostalo da bi bili sposobni privući pažnju na tržištu. Ali nemojte misliti da ćete, jer imate PR i www, biti bolji nego što jeste.

 

Morate imati proizvod, tehnologiju ili bar ideju. Samo to.

 

Ali za većinu i to je previše. Za mnoge nedostižno. Pogledajte samo koliko poduzeća propada i kada nema krize.

 

Pošto ja n i s a m Ugledni Poduzetnik iz ove male priče, evo mojih podataka:

 

petar.biljanovic@fer.hr

 

Za svaki slučaj! Ako me trebate! Da znam jel' me netko tražio.

2. travanj 2012

START UPomanija25. ožujak 2019
„Maharadžin paradoks“ ili „Da li je maharadža socijalno osjetljiv i ako jeste zašto nije?“24. lipanj 2015
Kopanje strategije u selu Zvrnduša Gornja24. lipanj 2015
ARHIVA
Suorganizatori - nasumično
Sveučilište u RijeciFER ZagrebPomorski fakultet RijekaTehnički fakultet RijekaFOI Varaždin