Kako prilagoditi edukaciju potrebama suvremenog gospodarstva
Izazovi koje tehnološke promjene i izgradnja digitalnog gospodarskog modela poznatog pod imenom industrija 4.0 predstavlja za obrazovanje kadrova – od srednje škole do radnog mjesta – bili su tema okruglog stola „Industrija 4.0 i obrazovanje“ koji se održao u utorak poslijepodne kao u Kongresnoj dvorani hotela Adriatic.
Uz moderatora Nedeljka Štefanića s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, o ovoj su temi raspravljali Vlado Prskalo, pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja zadužen za srednjoškolsko obrazovanje te Elisabetta Forunato iz istog ministarstva.
- Jedan od stupova u nacionalnoj platformi obrazovne reforme i njenog prilagođavanja potrebama industrije 4.0 su ljudski potencijali, odnosno pitanje kako educirati ljude da se na radnim mjestima uspješno nose s izazovima koje nosi industrija 4.0, kazao je Štefanić, koji je spomenuo i istraživanje koje je pokazalo da niti jedno hrvatsko poduzeće ne spada pod industriju 3.5, a većina se svrstava u industriju 3.0 ili 2.0.
Postojeći trendovi ukazuju da će od 2015. do 2020. godine u svijetu nestati 7,1 milijun radnih mjesta, najviše u administraciji i prerađivačkoj industriji, a istovremeno će se otvoriti oko 2 milijuna novih radnih mjesta, prvenstveno u financijama, menadžmentu i savjetovanju. - U narednom razdoblju proizvodnja će se sve više automatizirati i digitalizirati, a radnici će se fokusirati na nadziranje tih procesa i savjetovanje, pri čemu će se tražiti kompetencije kao što su programiranje, želja za učenjem te analitičke sposobnosti, kazao je Štefanić.
Prskalo je dodao kako Europska unija planira uložiti pola milijarde eura na razvoj industrije 4.0 i prilagodbu gospodarstva u uvjetima globalne tržišne utakmice, a u Hrvatskoj se planira provesti kurikularna prilagodba srednjih škola kako bi više korespondirale s potrebama gospodarstva.
Kako je istaknuo, osnivat će se centri izvrsnosti koji će biti opremljeni suvremenom informatičkom tehnologijom i koji će služiti kao spona između edukacije i poslovnog sektora, pri čemu će se srednje strukovne škole povezati s gospodarstvom i usko surađivati kako bi se stvorili kadrovi kakvi su potrebni na tržištu rada. [natrag na vijesti]
|