Organizator:
MIPRO
Voditeljica, moderatorica i kontakt osoba:
Snježana Babić, sbabicv@gmail.com, sbabic@veleri.hr (Veleučilište u Rijeci)
Uvodničari:
Snježana Babić (Veleučilište u Rijeci), Marko Čičin-Šain (PIK Rijeka), Hannu Jaakkola (Tampere University, Finland), Leo Petričić (INA), Gordana Nikolić (Visoka škola PAR)
Tema i cilj okruglog stola:
Tijekom proteklih godina, prema zahtjevima Europskog i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO), visokoškolske ustanove uložile su znatne napore u definiranju ishoda učenja za kvalifikacije i studijske programe u ICT području. Prema osnovnoj definiciji, ishodi učenja (engl. Learning Outcomes) “predstavljaju jasne i precizno definirane tvrdnje” koje ukazuju na to što bi student/ica trebao/la moći napraviti nakon procesa učenja i definiraju se na različitim razinama, od studijskog programa, kolegija, nastavne cjeline, do nastavnog sata. Važno je istaknuti da je jedna polazna točka HKO “usklađivanje potražnje na tržištu i obrazovne ponude”, što se prakticira u pojedinim europskim zemljama (npr. Finskoj). Međutim, praksa u Hrvatskoj ukazuje na problem nedovoljnog povezivanja ishoda učenja s potrebama tržišta rada. Kao rezultat istoga je nedovoljna razina kompetencija studenata za direktno uključivanje na tržište rada u ICT području, koje se razvija velikom brzinom. Stoga dolazi do potrebe za razvojem novih te prilagodbe postojećih modela visokoškolskog obrazovnog sustava za kvalifikacije, studijske programe i kolegije u ICT području. U navedenom, jedna od glavnih komponenata odgovornih za postizanje uspješnosti u procesu kvalitetnog razvoja kompetencija budućih ICT stručnjaka, smatra se viša razina povezanosti visokoškolskih ustanova i gospodarstvenika u procesu definiranja i realizacije ishoda učenja. Navedeno bi omogućilo direktno uključivanje studenata na tržište rada, i u konačnici poticanje bržeg razvoja hrvatskog gospodarstva.
Cilj ovog okruglog stola je pomoći hrvatskom gospodarstvu u fazi traženja modela povezivanja visokoškolskih ustanova i gospodarstvenika pri određivanju kompetencija kroz definirane ishode učenja potrebne za obavljanje određenih poslova u ICT području te sudjelovanja u razvoju istih kod studenata/budućih zaposlenika. Tijekom ovog događaja pokušat će se dati odgovori na sljedeća pitanja:
- Koliko su gospodarstvenici svjesni svoje uloge?
- Znaju li gospodarstvenici formulirati svoje zahtjeve?
- Koja razina menadžera je najbolji partner za razgovor?
- Jesu li visokoškolske ustanove spremne prihvatiti zahtjeve gospodarstvenika?
- Zašto jesu? Zašto nisu?
Mjesto održavanja:
Opatija, sa 170 godina dugom turističkom tradicijom, vodeće je ljetovalište na istočnoj strani Jadrana i jedno od najpoznatijih na Mediteranu. Ovaj grad aristokratske arhitekture i stila već 170 godina privlači svjetski poznate umjetnike, političare, kraljeve, znanstvenike, sportaše, ali i poslovne ljude, bankare, menadžere i sve kojima Opatija nudi svoje brojne sadržaje.
Opatija svojim gostima nudi brojne komforne hotele, odlične restorane, zabavne sadržaje, umjetničke festivale, vrhunske koncerte ozbiljne i zabavne glazbe, uređene plaže i brojne bazene i sve što je potrebno za ugodan boravak gostiju različitih afiniteta.
U novije doba Opatija je jedan od najpoznatijih kongresnih gradova na Mediteranu, posebno prepoznatljiva po međunarodnim ICT skupovima MIPRO koji se u njoj održavaju od 1979. godine i koji redovito okupljaju preko tisuću sudionika iz četrdesetak zemalja. Ovi skupovi Opatiju promoviraju u nezaobilazan tehnološki, poslovni, obrazovni i znanstveni centar jugoistočne Europe i Europske unije općenito.
Detaljnije informacije se mogu potražiti na www.opatija.hr i www.visitopatija.com.