Traži  English (United States) Hrvatski (Hrvatska)

inovativno promotivno partnerstvoUmjetnom inteligencijom prema EU višejezičnosti

Tehničko kosponzorstvo

Download

Prijenos autorskih prava (radovi na hrvatskom jeziku)

Izjava o dozvoli upotrebe autorskog djela

Časopisi koji objavljuju odabrane
radove
skupova MIPRO

DOGAĐANJAVIJESTIPRESS
Novi transmisijski elektronski mikroskop na IRB-u
U okviru projekta 'Otvorene znanstvene infrastrukturne platforme za inovativne primjene u gospodarstvu i društvu' (O-ZIP) nabavljen je i pušten u rad transmisijski elektronski mikroskop JEM-1400 Flash, vrijedan 600.000,00 eura. Mikroskop je opremljen sofisticiranom CMOS kamerom visoke razlučivosti i osjetljivosti što ga čini jedinstvenim u Republici Hrvatskoj.

Transmisijski elektronski mikroskop JEM-1400 Flash sposoban je za povećanja do 1.200.000 puta, a maksimalno mu je razlučivanje 0,38 nm. Za oslikavanje uzoraka koristi elektronski snop promjenjive energije, od 60 kV do 120 kV.

Ovaj tip mikroskopa koristi se prvenstveno za analize bioloških uzoraka, ali i za analize različitih uzoraka dobivenih kemijskim sintezama. Može se koristi i za neke manje zahtjevne analize novih materijala.

''U istraživanjima koje provodimo u Laboratoriju za biljnu biologiju i biotehnologiju IRB-a mikroskop ćemo koristiti za oslikavanje i analize staničnih ultrastruktura, prvenstveno kloroplasta odnosno fotosintetskih organela vaskularnih biljaka. Naime, uz pomoć specijaliziranih membrana, tilakoida, kloroplasti provode pretvorbu svjetlosne energije u kemijsku energiju. Pri tome dolazi do vezanja ugljičnog dioksida iz atmosfere i otpuštanja elementarnog kisika. Ovaj temeljni biokemijski proces fotosinteze već je dugi niz godina u središtu naših istraživačkih interesa, a istraživačka grupa je ostvarila i neke međunarodno prepoznate rezultate,'' navodi dr. sc. Hrvoje Fulgosi, voditelj Laboratorija za biljnu biologiju i biotehnologiju na IRB-u, te dodaje kako će transmisijski elektronski mikroskop bit dostupan široj znanstveno-akademskoj zajednici u RH, a model korištenja bit će u obliku servisne usluge.

Tradicija korištenja transmisijske elektronske mikroskopije na IRB-u duga je sedamdeset godina. Prvi uređaj ovog tipa nabavljen je davne 1953. godine. Na IRB-u transmisijsku elektronsku mikroskopiju osim biologa koriste i kemičari za analize uzoraka dobivenih različitim sintezama te kolege fizičari za neke temeljne analize novih materijala.

''S novim uređajem će se primjena transmisijske elektronske mikroskopije zasigurno povećati, a vjerujem da će kolege pronaći i mogućnosti nekih novih analiza. Što se tiče primjena u biološkim i biomedicinskim istraživanjima, planiramo dublju integraciju elektronske i konfokalne mikroskopije, što će omogućiti ultrastrukturno oslikavanje i lokalizaciju određenih proteinskih kompleksa, pa čak i pojedinačnih proteina,'' objašnjava dr. sc. Fulgosi.

Uz mikroskop na IRB-u, ove je godine na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Splitu pušten u rad još jedan JEOL JEM-1400Flash, a u Kliničkoj bolnici Dubrava u Zagrebu već dugi niz godina radi JEM-1400 prethodne generacije. Ipak, zbog opremljenosti sa specifičnom visoko sofisticiranom kamerom, novi mikroskop na IRB-u jedinstven je u Hrvatskoj.

Projekt O-ZIP u sklopu kojeg je nabavljen novi transmisijski elektronski mikroskop JEM-1400 Flash je veliki infrastrukturni projekt IRB-a koji se financira sredstvima Europske unije (EU) iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR), u sklopu Operativnog programa konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. (OPKK).

Izvor: https://www.irb.hr/Novosti/Novi-transmisijski-elektronski-mikroskop-na-IRB-u

[natrag na vijesti]
20. prosinac 2022
Dew Computing

Objavljena je knjiga o Dew Computingu

Springer je objavio novu knjigu o Dew Computing-u (Rosa računarstvo) kao začetnu razinu Dew-Fog-Cloud servisne hijerarhije.

MIPRO otvara suradnju s:
  Public Administration

Prijašnji događaji

Projekti